0
Lunch

Gele wortel nasi

 
Weinig tijd maar toch de voorkeur geven aan een gezond fast food gerecht?
Dan is dit een makkelijk snel gerechtje boordevol voedingsstoffen.
 

Champignons en shiitake zijn rijk aan beta glucanen. Deze zijn belangrijk voor een goede darmwerking. Tevens ook ontstekingsremmend en een ondersteuning voor je immuunsysteem.

Hoe groter je variëteit aan groenten, hoe sterker je microbioom wordt. 

De eitjes zijn eiwitrijk, belangrijk voor een goed verzadigingsgevoel.

Op die manier heb je minder snel opnieuw honger. Dit helpt om het snacken tussen de hoofdmaaltijden te vermijden. 

Wist je dat 3 maaltijden per dag beter zijn voor je lichaam dan 6 maaltijden/snacks?

Dit is 1 van de tips die je mee krijgt bij het volgen van de FEEL GOOD COURSE

INGREDIËNTEN en WERKWIJZE voor 2 porties

1️⃣ Voeg 3 eetlepels olijfolie toe aan een pan.

2️⃣ Voeg 350g champignons en shiitake toe.

3️⃣ 2 teentjes look, fijngesneden toevoegen.

4️⃣ Een zakje gele wortel nasi van @albertheijnbelgie toevoegen.

5️⃣ Scheutje water erbij en een paar minuutjes afgedekt laten garen.

6️⃣ 5 eitjes loskloppen en toevoegen aan de nasi. 

7️⃣ Roerbak en kruid af met nasi kruiden van pit en pit, peper en zout

8️⃣ Nog een takje platte peterselie maakt het helemaal af.

 

SMAKELIJK!
 
Je kan me er een plezier doen wanneer je een gerechtje hebt gemaakt, het kan delen en mij taggen. Vind ik altijd heel fijn om te zien 🙂

Print Friendly, PDF & Email

You Might Also Like...

Geen reacties

    Laat een reactie achter