GEROOSTERDE BLOEMKOOLBOWL

Bloemkool, zo veelzijdig!

Je kan bloemkool bijvoorbeeld gebruiken als alternatief voor rijst. Rijst heeft net zoals aardappelen en granen een hoog glucose / fructose gehalte. Het zijn acellulaire koolhydraten die we maar beter beperken. Deze groep koolhydraten bevat heel veel zetmeel die de groei van de pathogene bacteriën in de darm zal bevorderen.

Zo geraakt de balans met de goede bacteriën verstoord. Een verstoorde, weinig diverse darmflora zorgt ervoor dat de pathogene bacteriën sneller de kans krijgen om door de darmwand heen […]

Lees meer over GEROOSTERDE BLOEMKOOLBOWL


Boontjes, shiitake en verse zalm

Een simpel gerechtje maar toch met veel smaak en power. Verse zalm is rijk aan omega 3 vetzuren. Onze Westerse voeding bevat vaak te weinig van deze gunstige vetzuren. Deze omega 3 vetzuren hebben een ontstekingsremmend werking. Te weinig van deze vetzuren zorgt voor een verstoring in de balans omega 3 en omega 6. Deze verstoring heeft naast ontsteking ook gewichtstoename als gevolg. Vandaar dat het eten van de juiste vetten (vette vis, algen, lijnzaad, walnoten,…) noodzakelijk is om vetopslag […]

Lees meer over Boontjes, shiitake en verse zalm


HAVERMOUTPAP MET APPEL EN KANEEL

Als de dagen al wat frisser worden, kan ik des te meer genieten van een warm comfort ontbijtje. Deze havermoutpap is precies wat ik dan nodig heb 😉

Ik maak meteen een dubbele portie zodat ik de dag nadien gewoon nog eens hetzelfde kan eten. Het steelpannetje opnieuw even op het vuur en zonder extra moeite meteen opnieuw een heerlijk ontbijtje 😉

Je kan uiteraard zelf variëren met ander fruit en smaakmakers:

banaan – cacao – amandelpasta

peer – granaatappelpitten – walnoot

pompoen – dadel […]

Lees meer over HAVERMOUTPAP MET APPEL EN KANEEL