Voedingsadvies

Gezonde eetgewoontes inslijpen

Als voedingsadviseur maak ik je binnen de drie maanden gezonde eetgewoontes eigen. Niet alleen voor een slanker figuur en om gewicht te verliezen, ook en vooral om je energiepeil te verhogen én de positieve effecten op je gezondheid.

cottage cheese radijs komkommer salade

Onze eerste afspraak (1 uur)

Tijdens het intakegesprek neem ik alle tijd om te luisteren naar jouw verhaal. Ik wil alles weten over jouw levensstijl, je dagschema en je eetgewoontes.

Heb je al diëten achter de rug en wat waren de ervaringen? Kamp je met bepaalde voedselallergieën zoals lactose- of glutenintolerantie? Heb je problemen met oncontroleerbare vreetbuien?

Samen bekijken we welke slechte eetpatronen we moeten omvormen. Een gezond voedingspatroon zonder honger en energiedipjes vormt ons hoofddoel. Daarnaast leggen we extra nevendoelen vast. Wil je kilo’s verliezen? Wil je vooral aan je figuur werken? Wil je sportieve topprestaties leveren? Wil je extra spieren?

Aan de hand van een bodyscan en een weging brengen we heel wat lichaamsparameters in beeld: je gewicht, je spiermassa, je vetpercentage,…


Jouw persoonlijk eetschema

De eerste week na het intakegesprek vraag ik om al je gewoontes zo gedetailleerd mogelijk te noteren. Wanneer sta je op? Wanneer eet je wat? Wanneer doe je aan beweging? Je stuurt dit per mail naar mij door.

Tegelijkertijd werk ik een individueel dagschema met gericht voedingsadvies uit. Ik zoek naar pure, gezonde en natuurlijke alternatieven die passen binnen jouw dagopbouw.

Dit alles verwerk ik in een overzichtelijke bundel met heel wat extra tips en alternatieve gerechten op jouw maat. Tijdens onze volgende afspraak overlopen we jouw dagschema en geef ik je extra toelichting.


Optionele opvolging: iedere twee weken op consultatie

Elke twee weken ontmoeten we elkaar een half uurtje voor een consultatie. Aan de hand van een nieuwe bodyscan kijken we naar de evolutie sinds je vorig bezoek.

Iedere consultatie ontvang je na een bodyscan een individueel gezondheidsrapport zodat je de vooruitgang ook in cijfers kan volgen. We bespreken hoe het loopt en sturen bij waar nodig.

In de eerste plaats zijn deze consultatie positieve inspiratie- en motivatiemomenten om door te zetten. Ingeslepen gewoontes verander je niet zomaar. In het begin vraagt dit wat inspanningen, nadien loopt het vanzelf.

Als je in de tussenperiodes vragen hebt, mag je me altijd mailen.

Wanneer je langer persoonlijke begeleiding nodig hebt dan drie maanden, dan kan dit uiteraard ook. Bij emotionele eetproblemen verhogen we mogelijks de frequentie van tweewekelijkse consultaties naar wekelijkse ontmoetingen.


Combineren met personal training?

Voor de beste resultaten adviseren we om voedingsadvies te combineren met personal training. Je bent volledig vrij om hier al dan niet op in te gaan. Wanneer je dit wenst, stemmen we de afspraken op elkaar af.

Zet vandaag nog de stap naar gezonde eetgewoontes. Maak je afspraak.