PERFECT POST WORKOUT SMOOTHIE

 

Deze morgen heb ik een leuke workout afgewerkt. Even in het zweet werken om daarna een frisse douche te kunnen nemen. Om met een nog frisser hoofd te kunnen werken. Ja sporten heeft me energie. 

Na een stevige workout heeft uw lichaam nood aan extra eiwitten om de recuperatie van uw spieren te bevorderen. 

Je zal wel eens van eiwitpoeder gehoord hebben. Wellicht denk je zoals vele dat eiwitpoeders enkel en alleen voor bodybuilders of topsporters zijn. Maar ook als je niet zo intensief sport zal de juiste voeding op het juiste moment je helpen om je doelstellingen sneller te bereiken. 

Het gaat er om elke dag gezond te eten. Een evenwichtig ontbijt, voldoende groenten, pure eiwitten en complexe koolhydraten. 

Maar ook na uw workout is de juiste voeding een meerwaarde. Het zal de recuperatie van uw spieren versnellen. Zo verlies je geen spiermassa maar kan je spiermassa opbouwen. Met meer spiermassa krijg je een sneller metabolisme. Elke gram spier verbruikt constant kcal. Met een betere stofwisseling hou je makkelijker uw vet% laag.

Neem binnen de 30 minuten na de workout eiwitten. Dit kan gegrilde kip, een potje kwark of een stuk zalm zijn om maar enkele voorbeelden op te noemen. Haal het zoveel mogelijk uit pure voeding. 

Af en toe kan een eiwitpoeder handig zijn. Als je meteen na je werk gaat sporten bijvoorbeeld. Dan neem je makkelijker eiwitpoeder van thuis mee dan een stuk kip. 

Koop niet zomaar een eiwitpoeder. Er zit veel verschil in prijs en kwaliteit. Vooral dit laatste is belangrijk om op toe te zien. Je hebt niets aan eiwitpoeder waar geen hoogwaardige eiwitten in zitten. Hoe beter de kwaliteit, hoe beter ze door het lichaam opgenomen worden en hoe beter de recuperatie.

http://www.eatgoodfeelgood.be/product/super-protein-complex 

Meng 2 schepjes “FUNCTIONALZ PROTEIN” met 300 ml water. 

Dit is je perfecte post workout snack. 

Je kan het eiwitpoeder ook toevoegen aan een smoothie zodat je er een maaltijd mee kan vervangen.

Als ik in het weekend om 11u ga sporten, neem ik na de workout deze post workout smoothie. Hij vervangt dan mijn lunch. Alle voedingsstoffen die nodig zijn, zijn aanwezig in deze smoothie.

En hij is M E G A lekker!!!

 

Voor 1 portie

1 hand spinazie

1 grote banaan, bevroren

2 schepjes vanille eiwitpoeder “FUNCTIONALZ”

200 ml kefir

sap van 1 citroen

1el honing

Als afwerking kan je er hennepzaden aan toevoegen. Lekker en eiwitrijk 😉

 

 

PERFECT POST WORKOUT SMOOTHIE